Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym

Data: 2016-03-05 16:03:32
Temat: Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan Pszemol napisał:

> Nie. Badanie tego, że wody się dodaje dla obniżenia ceny.
> Wykaż że tańsza wędlina tego samego typu ma więcej wody niż droższa.

To nie tak, że wędliny "tego samego typu" mają różnie ceny. Mają
w niewielkim stopniu. To typy są różne -- i wcale nie tak rzadko
opisuje się skład surowcowy. Nie chodzi wcale o zwiększony udział
wody (choc oczywiście niektórzy wolą wilgotne, więc wody musi być
więcej niż w wyrobach suszonych).

> Mam podejrzenia, że to co pamiętasz dawniej wynikało z ograniczonego
> dostępu do różnych ras zwierząt hodowlanych. Teraz masz dostęp do
> większej gamy odmian i ras - w tym też hodowane celowo na mięso,
> czyli pewne cechy będą mieć wyraźnie różne od ras bardziej "dzikich".

Nie, do zwierząt zawsze jakiś dostęp miałem. Wiem nawet jak wygląda
surowa polędwica, z której się taką "sopocką" robi. Nie doszło jescze
do tego, że schab kotletowy pozyskiwany jest ze specjalnij kotletowej
odmiany świń, a ten drugi z wędlinianej. On jest po prostu rozdęty do
granic możliwości i przyzwoitości przez rozmaite procesy technologiczne.

> No ale chyba nie ograniczasz się do oceny produktu po jego nazwie? :-)
> Trochę zapachniało ikselkownie :-)

Ona zdaje się planuje tylko stanąć na czele chłopskiej rebelii, takiej
z widłami, snopkami nasączonymi smołą i płonącymi stodołami. Czy by się
poważyła też na kark królewski -- w to nieco wątpię.

Jarek

--
Co to za balonik skacze połące jak konik?
A to dziadzio emeryt rozdęty przez iperyt.