Re: "Schabowe"

From: Trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: "Schabowe"
Date: Sun, 24 Mar 2024 13:03:11 +0100

> Nie doszukiwałbym się jakiegoś drugiego dna. Mortadela była łatwa do
> dostania, ktoś wpadł na pomysł aby pociąć na plasterki i podsmażyć.
> Nazwano to kotletem, może dla żartów a może bo się tak skojarzyło. O
> nazywaniu tego schabowym nigdy nie słyszałem. Podejrzewam, że już
> współcześnie ktoś popieprzył nazwę kotlet ze schabowym.

Dla mnie było to oczywiste że to kolejna sprawa aby ośmieszyć PRL, jakby
on sam w sobie nie był tragikomiczny, propaganda staje na głowie aby
wymyślać takie cudyniewidy.. Dlatego właśnie się zapytałem m.in na
grupie w obawie czy to aby nie ja jestem jakimś ciemniakiem bo nie znam
tak oczywistej sprawy jak "schabowe z mortadeli".

> W życiu takiej nie widziałem. 20cm to nawet rzadko szynki miewają.
> - obrazowo, krótszy bok A4 to 21cm.

A jednak, plasterek tej Krakowskiej nie mieścił się na dużej bułce,
trzeba było go składać. Oczywiście nie były to wymiary standardowe dla
Krakowskiej, takich rozmiarów spotkałem tą kiełbasę zaledwie kilka razy.