Re: Sterylna kuchnia Ikselki

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Sterylna kuchnia Ikselki
Date: Sat, 18 Oct 2014 01:53:03 +0200

wolim napisał:

> Czekaj, czekaj. Bo oczy przecieram ze zdumienia.
> Czy Ty napisałaś, że możesz każdą rzecz znajdującą się w Twoim
> mieszkaniu wylizać, a brzydzisz się zjeść w restauracji?
> A kuwetę kota wyliżesz?
> A może rozwałkowujesz ciasto na pierogi na podłodze? Przecież
> to właściwie to samo, co pozwalać kotu łapami w nich gmerać.
>
> Jakby mi kot łaził po stole i zaglądał do garów, to chyba bym
> się zrzygał. Dużo mniej mnie obrzydza jedzenie w restauracji.
>
> Nie chcę być przykry, ale na tych zdjęciach:
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/364665
> [...]

Co w tym wszystkim takiego zaskakującego? Ja na przykład *wiem*, że
gdyby mi kelner napluł do kawy, to bym od tego nie umarł. W ogóle nic
by mi się nie stało. Kawie też -- takiej nienaplutej to ja bym w ślepym
teście nie odróżnił od naplutej. Jednocześnie *gdybym* wiedział, że
drań tak postąpił, to bym tego świństwa nie pił. Ja bym mu to wylał na
ten jego durny łeb. To wszystko sprawa psychiki. A nie chemii, biologii,
mikrobiologii czy innego materiałoznawstwa. Wiem, że to głupie, ale cóż
zrobić.

Ludzie mogą być zakręceni na różne sposoby, nie każdy musi być tak samo
jak ja. Uszanować to trzeba. Komuś może nie przeszkadzać świadomość
gmerania w talerzu łapą kota albo szczura -- byle one niewychodzące
były. A świadomość, że czegoś mogła tknąć ręka kucharki, takiej co to
na przychodne -- to już jest nie do zniesienia. Cóż z tym zrobić? Ano
też uszanować. I nie ma znaczenia jak co wygląda, zwłaszcza na zdjęciach.
Ważny jest ten wewnętrzny głos, ten który mówi: "on mi tu sałatę na
półmisku palcami układał, suchą krakowską bez szczypczyków do cukru
brał; oni wszyscy tu się przeciwko mnie zmówili, knują po nocach jak
mi tu jeszcze dokuczyć, śmieją się ze mnie, zawistnicy niewdzięczni
i podli".

Jarek

--
-- Zaś u Macieja zaskroniec wpadł do barszczu.
-- I co?