Re: Tiramisu-efekt końcowy

From: "Milena" <m...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Tiramisu-efekt końcowy
Date: 20 Oct 2003 11:42:39 +0200

> Spotkalam sie ze szkola ze do tiramisu sam serek powinien wystarczyc i nie
> dodaje sie zadnej smietany. No ale nie bede o to kruszyc kopii ;) Mascarpone
> sam w sobie jest bardzo tlusty, taki maslano-smietankowy wlasnie i
> zastanawiam sie czy dodanie do niego tlustej kremowki nie przedobrzy sprawy.
> No ale moze taka kombinacja tez wyjdzie dobrze. Pochwal sie rezultatami :)

Przystępuję więc do peanów na cześć tegoż deseru. Nigdy nie jadłam
oryginalnego Tiramisu, więc porównania nie mam, ale wszyscy goście wydawali z
siebie pomruki zadowolenia :), więc mniemam, że smakował. Robiław wg
następującego przepisu:

25 dkg serka mascarpone
2 jajka
3 łyżki cukru (puder lub zwykły)
3 szkl. mocnej czarnej kawy
3 łyżki brandy lub likieru Kaohla (czy coś takiego, nie pamietam dokłanie-
znawcy trunków będą wiedzieli; ja dałam rum-bo miałam na stanie)
1 szkl.śmietany kremówki (30%)
ciemne kakao
ok. 16 podłużnych biszkoptów (przy półmisku o średnicy 30 cm musi ich być ok.
30 sztuk)

Zaparzyć kawę, dać do wystudzenia.
Żółtka utrzeć z cukrem mixerem na jasny krem dodać serek mascarpone, delikatnie
wymieszać i porządnie, bo mogą zostać grudki. Dodać ubitą śmietankę i ubite
białka wszystko delikatnie łyżką połączyć. Do kawy dodać alkohol. Zanurzać
krótko biszkopty w kawie i alkoholu (niech troszkę skapnie tej kawy), układać
na głębszym półmisku: warstwa biszkoptów, połowa kremu i znowu warstwa
biszkoptów, połowa kremu. Posypać wierzch obficie kakao. Włożyć na 2 godz. do
lodówki. Pycha!!!
Jak widać dodałam kremówkę i myślę, że dobrze, bo mi się zwiększyła objętość,
a ten półmisek, na którym to robiłam miał średnicę ok. 30 cm, więc spory. Wcale
nie dało to efektu jakiejś przesadnej bomby kalorycznej, było lekkie i
puszyste. Smacznego. Pozdrawiam

Milena