Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Usuwanie pieprzykow a czerniak , zgon, a zarazenie komorkami rakowymi Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak , zgon, a zarazenie komorkami rakowymi

Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak , zgon, a zarazenie komorkami rakowymi

Data: 2001-04-15 17:05:52
Temat: Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak , zgon, a zarazenie komorkami rakowymi
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

> Chcialam zauwazyc, ze w ostatnim czasie mialam usuwane znamie (ktore na szczescie
> okazalo sie niegrozna brodawka). Zabieg by zalecony przez chirurga onkologa.
> Najczesciej nalezy usuwac znamiona, ktore znajduja sie w miejscach narazonych na
> podraznianie. Poddaje sie pozniej "toto" badaniom histopatologicznym, aby
> stwierdzic coz to bylo. Na moje pytanie czy takie znamie po usunieciu moze
> zezlosliwiec pan doktor usmiechnal sie tylko pod nosem i dal mi do zrozumienia, ze
> to sa (bez urazy) wiejskie zabobony. Co jak co ale na swoim fachu taki lekarz
> [...]

Gratuluje ze zyjesz.
Ale pisze o tych ktorzy wkrotce zmarli po usuniecia znamienia czy
pieprzyka.

Tudno mi przywolac glosy zmarlych, nawet dzisiaj, ale zyja ich rodziny
ktore znaja blizsze szczegoly.
zajmie to pewnie troche czasu, ale moge sie dowiedziec wiecej
szczegolow.

I jest dokladnie tak jak piszesz.
Ci ktorzy przezyli, mam nadzieje ze wiekszosc, mowia ze to no problem.
Ci ktorzy wkrotce zmarli rowniez nie zaprzeczaja.

Jezeli ten lekarz sie usmiechal pod nosem, mowiac ze to wiejskie
zabobony, to kaz mu sie rozebrac do stroju kapielowego i zapytaj czemu
pozostawil na ciele te wszystkie brodawki, wypukosci, narosla, pieprzyki
i znajdz mi osobe na swiecie, na plazy, na basenie,
ktora nie ma zadnych tworow na skorze.

Znajdz mi psa ktory nie ma pieprzykow ?

Idz we wtnorek na basen i przypatrz sie ludziom, ile maja narosli,
wypryskow, przebarwien, zwloknien na skorze i zyja, zyja, zyja
80-90 lat.

Idz nastepnie do trupiarni i ogladaj tych 80 latkow z tymi naroslami,
pieprzami, i czytaj na co zmarli.

Nawet jak istnieja reguly, zaleznosci to jedynie oparte na totalitarnej
statystyce medycznej.

Zatem kazdy przypadek jest indywidualny i rownie dobrze mozesz przezyc
jak i nie przezyc. Mozesz dostac czerniaka lub nie.

Grasz w ruletke jako amator.
I grasz o swoje zycie.
Statystycznie wielu przezyje, co nie znaczy ze koniecznie ty.

Jak juz pisal Kolega Cien, terapia jest statystycznie skuteczna
i tak jest rozliczany lekarz i procedura.
Ale ciebie prawo wielkich liczb nie obejmuje i twoje zycie moze byc
w dowolnym punkcie krzywej rozkladu normalnego.

Takze w przedziale, dla ktorego prawo wielkich liczb nie jest spelnione.

Podobna zasada obowiazuje kierowcow samochodow.
Codziennie ginie wielu, co nie oznacza ze nie mozesz calego zycia
przezyc bez wypadku.

Ale w bliskiej mojej rodzinie zginelo juz kilka osob w wypadku
samochodowym.
Ciocia ktora wracala z cmentarza, zostala potracona smiertelnie na
przejsciu dla pieszych.
Inny zostal tez potracony na przejsciu przez pijanego kierowce.
W znajoma jadaca samochodem uderzyl pijany kierowca i po wypadku zbiegl.

Zatem wypadki i smierc w wypadkach sammochodowych jakkolwiek
statystycznie nieprawdopodobna i malo prawdopodobna moze takze dotyczyc
ciebie i kazdego.

Bo ruletka zycia nie zna zadnych regul.
Gina w wypadkach samochodowych, katastrofach bogaci, biedni, zdrowi,
chorzy, mlodzi i starzy, dzieci.

No more rules.
Life is brutal and full of zasadzkas jak mowila moja babcia ;)