Re: Wieki ciemne.

Data: 2018-07-17 18:03:48
Temat: Re: Wieki ciemne.
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

> No i dlatego ludzie z Polski wyjeżdżają do pracy w Europie, bo nie chcą
> już harować na swych panów w czarnych sukienkach. Polskie firmy muszą
> zatrudniać Ukraińców, bo Polaków im już brakuje. A Ukraińcy też już się
> zorientowali gdzie jest lepiej...
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Pani XL chce was postraszyc i im wiecej zasieje strachu tym lepiej sie
bedzie czula. Przypomina jehowite, ktory stoi na ulicy i oferuje
broszurki gloszace koniec swiata i triumf szatana. ;-) A ten ksiaze
ciemnosci sidzi w jego glowie. ;-)
Koncepcja upadku Zachodu siaga co najmniej Oswalda Spenglera, ktory w
roku 1922 w ksiazce "Der Untergang des Abendlandes" wylozyl swoja
historiozofie etapow rozwoju i zmian kultur (od egipskiej do zachodniej
i rosyjskiej). Ciekawe, ze polscy autorzy Wikipedii nie uznali jego i
jego ksiazki wartych wzmianek.
Spengler byl pod wplywem Hegla i Nitzschego, a takze A.Toynbeego i
Sorokina. Nawiazywali do niego z reguly krytycznie Heidegger, Scheler,
Cassirer, Thomas Mann, Musil i Popper. W wiezieniu czytal go A.Hitler,
ale nie podzielal jego pesymizmu kulturowego, bo dla niego narody
Zachodu zmartwychwstana, a nie upadna.
Na prace Spenglera powolywal sie Huntington w "Walce kultur", Sedlmayr
(1948) pisal o zmniejszeniu sie znaczenia Boga w swiecie zachodnim, a
belgijski historyk Davod Engels (2013) dostrzegal analogie miedzy
kryzysem Unii Europejskiej i upadkiem Republiki Rzymskiej.

Mam nadzieje, ze pani XL wezmie slownik i podksztalci sie w temacie
upadku Zachodu:

https://de.wikipedia.org/wiki/Der_Untergang_des_Aben
dlandes
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Decline_of_the_Wes
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%
B0%D1%82_%D0%95%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D1%8B
https://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%AF%D9%87%D9%
88%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B6%D8%A7%D8%B1%D8%A9_
%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9_(%D9%83%D
8%AA%D8%A7%D8%A8)

--
saluto
Silvio Balconetti