Re: jabłka w syropie

Data: 2015-08-25 18:48:46
Temat: Re: jabłka w syropie
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pani Ewa napisała:

> Trudno opisywać smaki, ale to nie były jabłka po prostu zanurzone
> w alkoholu, tak jak chociażby owoce w nalewce. Nie miały w sobie
> alkoholu. Natomiast alkohol mógł być użyty do przygotowania syropu.
> Tak jak się określa smak jabłek jako słodko-winne, tak te też był
> słodko-winne, tylko jeszcze bardziej wyraziste.

Czy nie jest tak, że o "smaku winnym" mówi się w tych przypadkach,
kiedy da się wyczuć produkty fermentacji -- niekoniecznie winnej,
częściej może nawet jabłkowej ewentualnie octowej? W mocno dojrzałych
owocach zachodzą takie mikrobiologiczne ekscesy.

> Im dłużej te jabłka opisuję, tym mniej pamiętam, jak one właściwie
> smakowały.

A ja tym bardziej czuję się tym jabłkiem kuszony.

Jarek

--
spostrzegła, że drzewo to ma owoce dobre do jedzenia, że jest ono
rozkoszą dla oczu i że owoce tego drzewa nadają się do zdobycia wiedzy.