Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "Carol" <c...@c...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: uwagi w szkole
Date: Wed, 14 May 2008 11:07:09 +0200
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 29
Message-ID: <g0e9fh$291$1@achot.icm.edu.pl>
References: <g0bn8k$u3$1@achot.icm.edu.pl> <g0c91s$ck3$1@news.onet.pl>
<1o9fv2w2vjrmb$.1hfm31kyeet3b.dlg@40tude.net>
<g0e8dt$vak$1@achot.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: chello083144123134.chello.pl
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1210755377 2337 83.144.123.134 (14 May 2008 08:56:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 14 May 2008 08:56:17 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 080514-0, 2008-05-14), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:35998
Ukryj nagłówki
Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:g0e8dt$vak$1@achot.icm.edu.pl...
> zresztą - uwagi, które dostaje, dotyczą nie tylko "zapominania".
> np. "proszę powiedzieć dziecku, że ma przepisywać zadania z tablicy, a nie
> rozwiązywać samemu".
>
> "ŹLE!" i przekreślone całe zadanie, składające się z kilku przykładów,
> kiedy tylko jeden przykład był zrobiony nieprawidłowo.
>
> I zdziwienie nauczycielki, kiedy chłopak "z opinią" rozwiązał test tak
> dobrze, że znalazł się w grupie najlepszych uczniów. Komentarz
> nauczycielki "Nie wiem jak to się stało".
> Łapska mi opadły.
Nie wygląda to fajnie. Przemyśl sobie na spokojnie na ile problem jest po
stronie Waszej (zapominanie), a na ile jest to jawna uszczypliowść
nauczycielki wobec dziecka. W drugim przypadku jest oczywiście trudniej i
widzę dwa rozwiązania: spotkanie z nauczycielką i pedagogiem szkolnym (żeby
przy świadku była rozmowa) w celu uzgodnienia planu działania (co Ty możesz
zrobić, żeby syn był przygotowany do lekcji, co i w jakiej formie może
zrobić nauczycielka, jak budować w nim poczucie własnej wartości i
odpowiedzialności) lub - w przypadku, gdy pani jest zwykłym betonem - zmianę
klasy.
pozdrówka
Karolina
|