Sernik mi się nie udał

następny post »
From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Sernik mi się nie udał
Date: Tue, 25 Oct 2011 22:29:09 +0200

Witam,

Naszło mnie dzisiaj na sernik z brzoskwiniami. Znalazłam w sieci taki
przepis:

Składniki:

Ciasto:
- 1/2 kg mąki pszennej
- 250g margaryny
- 5 żółtek
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 puszka brzoskwiń w syropie
Masa serowa:
- 1/2 kg tłustego twarogu zmielonego
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 1/2 kostki stopionego masła
- 2 jajka
- 1 budyń śmietankowy (proszek)
Beza:
- 5 białek
- 3 łyżki cukru kryształu
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Z mąki, margaryny, żółtek cukru pudru i proszku do pieczenia zagnieść
ciasto. Podzielić na dwie części. Jedną zetrzeć na grubych oczkach na
natłuszczoną prostokątną blachę.
Ser utrzeć z cukrem, jajkami i masłem, wsypać budyń, połączyć. Ja
wszystkie składniki włożyłam do miski i zmieszałam blenderem na gładką
masę. Masę serową wyłożyć na starte ciasto.
Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier, ubijać przez chwilę, a
następnie połączyć delikatnie łyżką z mąką ziemniaczaną.
Na masie serowej ułożyć osączone i pokrojone w ćwiartki brzoskwinie,
przykryć bezą, na wierzch zetrzeć drugą połowę ciasta.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C, piec 60 minut.

Zrobiłam wedle przepisu, nie miałam patyczka do sprawdzenia, czy się
upiekł. Pozostawiłam go jeszcze w piekarniku z otwartymi drzwiczkami.
Wierzch sie ładnie upiekł, ale gdy po wystudzeniu wycięłam pierwszy
kawałek, rozlał się ser :(
Wsadziłam go z powrotem do piekarnika i dopiekłam jeszcze z grzałką
nastawiona na spód.
Pytanie, w czym mógł leżeć problem?
Może w serze? Miałam taki 2-krotnie zmielony w kubełku.

--

Paulinka