Re: Depresja- kto by pomyslał?

Data: 2017-08-30 22:15:27
Temat: Re: Depresja- kto by pomyslał?
Od: "Chiron" <c...@t...ja>

Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości
news:oo6r1k$mhr$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
> odpowiedzialności za samego siebie. To tak jak z małym dzieckiem, które
> rzucone na wodę błyskawicznie uczy się pływać gdyż tak silna jest jego
> wola życia, że aż się samo ratuje. Tak samo jest z człowiekiem
> uzależnionym, który rekami i nogami broni się przed samodzielnością.
> Dlatego, jak najszybciej jak to jest tylko możliwe, należy go wrzucić na
> głęboką wodę. Ma wówczas dwa wyjścia: albo pokona strach i przeżyje,
> albo wystraszy się jeszcze bardziej i utonie (np. dostanie zawału
> serca). Im dłużej trwa terapia tym mniejsze szanse powodzenia.
Czyli- skazujesz w ten sposób na śmierć większość chorych na depresję. To
klasyczny darwinizm społeczny. Kiedyś oglądałem film- dokument o japońskim
psychiatryku, w którym leczono narkomanów po 2 Wojnie. Narkomanów poddawano
"terapii"- byli na oddziale, gdzie sanitariusze handlowali narkotykami- no i
oczywiście co i rusz któryś z pacjentów zaćpał się na śmierć. No ale- nikt
się tym specjalnie nie przejmował. Bo tak naprawdę- to obserwowano
pacjentów. Szukano takich, którzy jednak chcieli wyzdrowieć- i czynili
nadludzkie wysiłki, żeby jednak nie brać. Jak się pewno domyślasz- za wielu
takich nie było. Na kilkuset- trafiło się 2. No to zabrano ich na inny
oddział- gdzie zaczęto poddawać ich surowej kuracji odwykowej. Czyli-
pozostali po prostu szli do piachu. Ty proponujesz coś właśnie takiego.

> [...]
> A system opieki społecznej jeszcze się nad nią lituje i podlewa taka
> kobietę zasiłkami. Ja uważam, że w takiej sytuacji należy jej zabrać
> dzieci tak jak to próbował zrobić Bettelheim, aby pozbawić ją ostatniej
> deski ratunku, by musiała pokonać strach przed usamodzielnieniem się,
> gdyż w sytuacji gdy będzie sama wychowywała dzieci wzmacniać będzie
> negatywne więzy łączące ją z dziećmi, które będzie wy. Takim przykładem,
> jest mój syn Wojciech, dziecko z zespołem Down'a, który jest perfidnie
> wykorzystywany przez Teresę Mierzwiak, moją byłą, w walce ze mną.

Ty strasznie monotematyczny :-)
No ale nie odpowiedizałeś na moje pytania: Dlaczego, skoro nie ma w
przyrodzie żadnej równości- Ty chcesz, żeby ludzie byli sobie róni? Na czym
konkretnie ta równość miałaby polegać? Wiem, coś napisałeś- ale to był
naprawdę bełkot- wybacz :-)
Napisz po prostu: dlaczego ma być równość i dokładnie o co w niej chodzi.

--
Chiron