Re: Ile zaczynu?

From: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<4f377ac4$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
<jh8dcp$skp$1@inews.gazeta.pl> <jh96oc$6i1$1@news.icm.edu.pl>
<4f38e879$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<jhbcg2$g1n$1@news.icm.edu.pl>
<4f39452b$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<jhbr15$fqe$1@news.icm.edu.pl>
Subject: Re: Ile zaczynu?
Date: Mon, 13 Feb 2012 22:13:47 +0100

Medea:
> Ależ oczywiście, że zajrzałam (to Twój blog?). :) Tylko że według tego
> przepisu zakwas powinien być już po 5 dniach, a u mnie na 5-dniowym
> zakwasie ciasto chlebowe w ogóle nie urosło. :(
> Fakt, nie zadbałam o odpowiednią temperaturę w czasie produkcji zakwasu.
> Po pierwszym fiasku dodałam jeszcze mąki (już na oko) i przegotowanej
> cieplejszej wody, następnego dnia znowu i teraz wygląda jakby lepiej, ale
> jakiegoś mocnego bąbelkowania nie stwierdzam. Myślisz, że próbować już
> piec? Ewa
==========
To sorry wielkie. :)
Nie moj blog, ofc, nie smialabym sie tak kryptoreklamowac.
Zreszta, blogi to nie moja bajka ... Ja tylko lurkuje :)

Moje doswiadczenie jest takie: musi byc cieplo (ja stawiam z tylu na
lodowce
gdzie idzie cieplo), musi byc dokarmiany wg przepisu (raczej nie na oko ...)
musi byc woda zrodlana lub z kranu, dobrze ciepla (przegotowana jest raczej
jalowa ...)
musi byc maka z pelnego przemialu (z otrebami - tam siedza bakterie i dzikie
drozdze)
Babelkowanie nie jest takie, jak u drozdzy, znacznie skromniejsze ...
Chleb pieklam (na hodowanym wlasnym) po ok 8 dniach, ciasto musi ok 5 godzin
rosnac przykryte w cieplym miejscu, po przelozeniu (przelaniu) do formy
jeszcze rosnac
az zwiekszy swa objetosc ok 2 x (ok 2 godzin) - tez w cieplym miejscu i
przykryte.
(ja wieszam na sznurkach nad grzejnikiem, ale moze tez byc na TV jesli z
kineskopem)
Ogolnie chleb na zakwasie nie rosnie tak okazale jak drozdzowy z
ulepszaczami.
Uff.
bp