Re: Pierwszym i podstawowym jest stwierdzenie, e jest Bóg.

From: a...@g...com
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Pierwszym i podstawowym jest stwierdzenie, e jest Bóg.
Date: Sat, 25 Aug 2007 07:20:26 -0700
<fao55v$aa$73@news.onet.pl>
<1...@e...googlegroups.com>

Robak (ksiadz) popelnil:

"Główna i zasadnicza różnica pomiędzy zahipnotyzowaniem, otumanieniem,
ogłupieniem, poskromieniem a wyginaniem się łyżeczki (gdy ktoś na nią
patrzy)
polega na tym, że zdarzenia zahipnotyzowania, otumanienia, ogłupienia,
poskromienia - dotyczą psychiki natomiast
wyginanie się łyżeczki
jest zjawiskiem fizycznym i polega na zmianie geometrycznego
kształtu."

Zajmijmy sie relacja mozg-cialo. Mozg wplywa Na cialo, cialo wplywa Na
mozg.
No chyba ze wyznajesz jakas Inna teorie.
Ale tak: stany psychiczne maja jak najbardziej wplyw na poziom jak i
ksztalt neurotransmiterow; tak, ze nie bardzo wiem jaka roznice tutaj
opisujesz...
Poniewaz te czasteczki w mozgu niosa informacje nie tylko na podstawie
bycia dana czasteczka chemiczna o okreslonej nazwie i konstytucji, ale
tez zmieniaja swoj ksztalt w zaleznosci od okolicznosci - zmieniaja go
niczym ta lyzeczka, zjawisko fizyczne. Geometrycznie.

"Krzywą łyżeczkę łatwo odróżnić od tej niewykrzywionej - natomiast
człowieka
(czy inne zwierzę), które zostało zahipnotyzowane, otumanione,
ogłupione,
poskromione - nie da się rozpoznać po krzywiźnie kształtów - choć
niektóre
objawy zewnętrzne (np. podwijanie ogona pod siebie) mogą coś
sugerować."

Sugerowac. Wlasnie. Wiele sugeruje SAMA zmiana. Moze warto zwrocic
baczniej uwage na ZMIANE, nie jest to latwe, sprawa wyczulenia.
Konkretny efekt latwiej jest Niby zaobserwowac, jesli zmiana daje
'duzy' efekt.

Podwijanie ogona pod siebie moze sugerowac w i e l e...

Inaczej - wiele czynnikow moze wywolac u zwierzecia podwiniecie ogona,
problem w tym, by okreslic ten konkretny czynnik w danej chwili, ktory
spowodowal to konkretne podwiniecie ogona.

Mam ochotę opisać dzisiejsze zachowanie mego kota. Budze sie rano, kot
tez sie budzi (spi nieopodal, ale nie ze mna). Nie wolam go
specjalnie, sam podchodzi, wlazi do lozka i kladzie sie obok na mojej
poduszce, mruczy. Dzis akurat ulozyl sie mi na zgietej rece, tak, ze
lokiec mial bezposredni kontakt z jego brzuchem.
Czego kot moj nie bardzo chce robic - nie bardzo pociaga go chodzenie
po koldrze, moze dlatego, ze to taki niestabilny grunt i nieco sie
zapada lapami w koldre jak wlazi. Stara sie przeskoczyc koldre zawsze
jak jest nieulozona - jak jest zlozona, to czesto spi w faldach, zeby
sie schowac.

No wiec lezy tak na moim lokciu i nagle jak razony gromem podskoczyl i
rozglada sie lekko zaalarmowany. Otoz wyczul lekki ruch mojej reki i
sie poderwal.

No odruch taki wystapil u niego. Zastanawia mnie czy wytlumaczenie, ze
reka mniej wiecej moze byc wzieta przez kota za weza ma tu
zastosowanie. Koty zanim sie uloza, to sprawdza 'teren'... Waz moglby
zrobic krzywde kotu, od ukaszenia ze skutkiem smiertelnym, przez
uduszenie miesniem, czy bezposrednie pozarcie. Czy to byl stary
program a reka wyzwolila automatycznie takie zachowanie?
Prawdopodobnie tak, choc niestety nie wiem na pewno...