Re: Wiara tylko dla plebsu.

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wiara tylko dla plebsu.
Date: Sat, 07 Sep 2013 19:55:24 +0200
<l03kri$j43$1@node1.news.atman.pl> <l058ll$i6c$1@news.icm.edu.pl>
<l05a2f$9v8$2@node1.news.atman.pl> <l05cda$pvn$1@news.icm.edu.pl>
<l05go2$srb$1@node2.news.atman.pl> <l05j02$v2n$1@node2.news.atman.pl>
<l05lfr$1s0$1@node2.news.atman.pl> <l06o85$fd$1@node2.news.atman.pl>
<l06p39$kvp$2@news.icm.edu.pl> <l07bfl$k0s$1@node2.news.atman.pl>
<l07fhu$65p$1@news.icm.edu.pl> <l0995u$e06$1@node2.news.atman.pl>
<l09h1e$e6s$1@news.icm.edu.pl> <l0angv$rml$1@node1.news.atman.pl>
<l0c1gn$knh$1@news.icm.edu.pl> <l0cgmb$gb1$1@node2.news.atman.pl>
<l0d3b1$pqe$3@news.icm.edu.pl> <l0de1e$j99$1@node1.news.atman.pl>
<l0dg10$khr$1@news.icm.edu.pl> <l0dhbs$mij$1@node1.news.atman.pl>
<l0f4c6$ej$1@news.icm.edu.pl> <l0f7ti$2ma$1@node2.news.atman.pl>

W dniu 2013-09-07 14:58, Chiron pisze:

> Tu są IMO 2 sprawy:
> 1. to, co napisałaś teraz- z tym się zgadzam. Nawet spotkałem się z
> określeniem "prawo osobiste"- to coś takiego, co większość z nas "ma
> wypisane na czole". Czyli- np: "jestem ofiarą". Albo: "jestem bardzo
> nieśmiały" itd, itp. Tyle, że te napisy odczytuje otoczenie- na ogół
> poprawnie, a dla nosiciela napisów jest on nieczytelny.

Ja właśnie uważam, że tę "skłonność do introspekcji" lub jej brak mamy
niemal wypisaną na czole.

> 2. Moje "nie, to zupełnie nie to" dotyczyło Twoje zrozumienia efektu
> otwartych czakr. Uważam, że zupełnie, ale to całkiem niewłaściwie
> odebrałaś to, co starałem się wytłumaczyć. Od razu zaznaczam: to trudne
> do wytłumaczenia i zrozumienia- kiedy dwie osoby o zupełnie różnych
> doświadczeniach starają się sobie przekazać doświadczenie, które druga
> strona nie ma z czym porównać. Chyba tak to wygląda.

To może nie próbuj już tłumaczyć. Ja mniej więcej zorientowałam się, jak
to wygląda z Twojej strony. Co oczywiście nie znaczy, że nie mam na ten
temat swojego zdania.

> ?...że piszę "Iksełka"?

Tak, z tym.

> Zupełnie inaczej odbieram Wasze tu "dyskusje". Nie mam pojęcia, kto
> zaczął, czyja wina, o co chodzi i dlaczego. Mam natomiast głębokie
> przekonanie, że ten konflikt istnieje i jest widoczny. Pytanie, czy Wam
> to naprawdę odpowiada, czy może chcecie przestać- a na przykład nie
> macie pomysłu- jak. Oczywiście- tak Was odbieram, co nie znaczy, że tak
> jest.

Nie widzę powodu, żeby moją z XL relację traktować jako konflikt.
Odnoszę wrażenie, że masz jakąś wewnętrzną potrzebę wynajdowania
konfliktów chyba po to, żeby je później móc łagodzić. ;)
W relacjach między mną a XL nie ma mowy o niczyjej winie, w każdym razie
ja w ogóle nie podchodzę do tego w takich kategoriach.

> Być może przyznasz mi rację, że w większej ilości spraw my się nie
> zgadzamy, niz Ty z Małgosią. Jednak IMO nikt chyba nie powie, że między
> nami jest jakiś konflikt.

Wiem. Wiem też, że gdyby z Twoimi niektórymi poglądami wyskoczył ktoś
inny, np. ktoś z nickiem FEniks, reakcja XL byłaby właśnie szydercza,
prześmiewcza. Dlatego ta relacja między Wami wydaje mi się jakaś
sztuczna. Zdecydowanie wolę to, co jest między mną a XL, bo przynajmniej
wtedy mogę liczyć na szczerą jej reakcję. :)

> Na ogół spokojnie dyskutujesz. Tu- zareagowałaś ze dwie oktawy wyżej:-)

Przedstaw to może w zapisie nutowym, to może mnie przekonasz. ;)

Ewa