Re: jabłka w syropie

From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: jabłka w syropie
Date: Tue, 25 Aug 2015 15:54:06 +0200

Am 25.08.2015 um 15:33 schrieb FEniks:

> Imbir raczej bym wyczuła. Były zdecydowanie tymiankowe. A że nazywały
> się "jabłuszka w winnym syropie", więc najprawdopodobniej masz rację z
> tym winem zamiast wody. Takie jabłka spokojnie nadawałyby się jako
> dodatek do deserów też, np. do lodów. Chociaż nie wiem, czy ten tymianek
> by nie przeszkadzał.

> Nazwa była wystarczająca, by zorientować się, jaka jest idea potrawy, a
> wątpię, żeby kelner był tak dobrze poinformowany w kwestii produkcji.
> Nawet nie przyszło mi to do głowy. A kucharz pewnie swoich tajników
> klientom nie zdradza.

Znalazłem coś, co by pasowało chyba w kuchni weneckiej jako pijane jabłka.

Składniki
1kg jabłek, 0.5kg cukru, litr wina wytrawnego (verduzzo, sauvignon np),
1 szt cytryna, goździk. Obrać, pokroić na ćwiartki lub ósemki, usunąć
pestki. Włożyć do miski, zalać wodą z sokiem cytryny.
Cukier z winem zagotować, włożyć jabłka i gotować, aż będą dobre.
Wyłowić. Syrop gotować dalej, aż się zagęści.
Zalać syropem ugotowane jabłka i potrzymać pod przykryciem 24h.

Gdzie te goździki dać, nie wiem. Dałbym do wina. Pewnie cynamon też by
się sprawdził. A tymianek? Dlaczego by nie?

Waldek