Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego

Data: 2015-02-10 17:43:22
Temat: Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Od: Qrczak <q...@q...pl>

Dnia 2015-02-10 08:58, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Biały wytrzymuje tydzień w dobrej kondycji od biedy.
> Razowy bez problemu :)

Żytni na zakwasie (taki półrazowy) może i trzy wytrzymać.
Mnie się kiedyś połówka takiego zabunkrowała w chlebaku, trochę
przysuszony był, ale nic poza tym.
Natomiast przed zjadamiem świeżego jeszcze ciepłego przestrzegam.
Bochenek znika w oka mgnieniu.

> Mój "cykl produkcyjny" zakłada pieczenie raz w tygodniu, stąd
> doświadczyłem.
>
> Ale oczywiście upieczony chleb można przechowywać w zamrażalniku, więc
> świeżość to nie jest jakiś szczególny problem.

U nas ze względu na spożycie i inne pozakuchenne zajęcia piekę raz w
miesiącu, na dwa wsady do piekarnika, w tzw. gęsiarce i trzech dużych
keksówkach.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.