Re: Chleb razowy

From: piecia aka dracorp <i...@w...eu>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Chleb razowy
Date: Wed, 6 Nov 2013 21:26:19 +0000 (UTC)

Dnia Wed, 06 Nov 2013 20:55:18 +0100, FEniks napisał(a):

> A mnie się wydaje, że piecia zakwas pomylił z zaczynem. Bo chyba nie po
> to robi się samemu zakwas, żeby do niego jakiegoś obcego napędzacza
> dodawać?
Nie, chodziło mi o zakwas. W końcu w nim też zachodzi fermentacja.
Zaczynu zazwyczaj nie robię ale muszę poeksperymentować z innymi
przepisami na chleb i dopasować do siebie. Po prostu pomijam fazę
zaczynu, tylko po prostu czekam kilka godzin na wyrośnięcie chleba.
Zazwyczaj wówczas łapie odpowiedni kwaskowaty posmak.
Przy okazji, jak pierwszy raz robiłem zakwas to na wierzchu zrobił
się "kożuszek": http://goo.gl/TKlV7y
Teraz mi się tak nie robi. To pleśń czy jakaś inna reakcja zaszła?

--
piecia aka dracorp