Re: Kamienie kałowe

Data: 2003-02-06 08:00:47
Temat: Re: Kamienie kałowe
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl>

Użytkownik "Maciej Jędrzejko" <m...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
news:b1sjfh$3oc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> dość
>
> Widziałeś kiedys jelito????? jaki szeroki jest przekrój jelita cienkiego?
> jaki grubego ? a jaki bańki odbytnicy, jaki jest minimalny a jaki w
> megacolon spasticum?

> dużym
>
> Widziałeś kiedyś pęcherzyk???? ile cm ma jego swiatło? jak wyglada
zapalenie
> pęcherzyka?

> Widziałeś kiedyś ten przewód???? jak wyglada kiedy zatka sie kamieniem
> "który nie ma szans sie prze niego przecisnąć?"

> [...]

Wielkie dzięki Panie Macieju za ten świetny post,
już myslałem, żem sam na tym świecie, znikąd pomocy i zginąć przyjdzie ze
zgryzoty. A przecież wszystko juz było, tymczasem na tej liście okazuje się,
że to co znane od wieków (pierwsze opisy zatorów kałowych maja ok. 3000 lat-
w Chinach oczywiście) w Polsce jest egzotyczne i warte przesmiewek...
Panski tekst, jak kiedys husaria wpadł na listę i po nim chyba wreszcie
nastapi cisza, no być może zaszeleszczą
u bardziej ambitnych osobników kartki poradników z fizjologii :-) w co
jednak wątpię...
Ten rodzaj dysfunkcji jest bardzo powszechny, ale temat dla pacjentów
trudny, stąd bardzo trudno go dostrzec. Trzeba pytać wprost; słynne kiedys
pytanie szpitalne "stolec był ?" nabiera w dzisiejszej cywilizacji nowego
znaczenia. Siedzacy tryb zycia, stresy, leki np. beta-blokery i nieszczęsny
propanolol, niewłaściwa dieta... no i moda na obnizanie poziomu
cholesterolu, z którym układ wydalniczy coś musi zrobić, powoduje znaczne
obniżenie sprawności
wydalniczej organizmu. Ponieważ moda na taki niefizjologiczny tryb zycia
przyszła z Zachodu, tam zabieg płukania jelit jest bardzo powszechny (no, w
pewnych sferach) i uważany za rodzaj zabiegu kosmetycznego.
U nas uwazany jest za dziwactwo...

Pozdrawiam serdecznie
Juanito