Re: Kapusta kiszona (Było: Masło - ile cię cenić trzeba?]

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Mon, 2 Oct 2017 09:05:31 -0700 (PDT)
<59ccf508$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<oqj7g4$41r$1@news.icm.edu.pl>
<59ce1bfc$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<oqo38g$lh9$1@news.icm.edu.pl>
<59d0aba6$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<oqqtli$dja$1@news.icm.edu.pl>
<o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
<oqs4mg$1eg$1@news.icm.edu.pl>
<o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
<1...@g...com>
<o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
Subject: Re: Kapusta kiszona (Było: Masło - ile cię cenić trzeba?]
From: t...@g...com

> Jak to "co" decyduje?
> Zawsze ja decyduję, albo rodzina :)

nie "kto" tylko "co". Napisałbym : "czytaj ze zrozumieniem", ale wiadomo jak sprawy
pójdą dalej, więc tego twojego ulubionego prztyczka nie użyję i złożę to na karb
nieperfekcyjnej natury ludzkiej oraz małego priorytetu tematu.

Każdy wie, że internet jest średnio precyzyjny w kontaktach międzyludzkich.
(Muszę jeszcze sprawdzić działanie twojego magicznego eofu który tak zręcznie rzucasz
pod nogi.)

> Po okresie burzliwej fermentacji (buzowanie), która powinna się zakończyć,

jak oceniasz średnio po ilu dniach ? Myślę tu o ostrym zbieraniu piany z powierzchni.
U mnie przeciętnie 3-4 dni.

> następuje fermentacja cicha (średnia). Tę prowadzimy tak długo, aż kapusta
> nabierze odpowiedniej dla nas kwasowości.

praktycznie po ilu dniach ? Próbujesz codziennie ? U mnie tak naprawdę to bąbelkuje
(ale już mniej ) do 10 dni. Nie lubię zbyt przekwaszonej i to jest najtrudniejszy
moment do wychwycenia kiedy przerwać i wrzucić do lodówki...

> Wtedy należy mocno obniżyć temperaturę (poniżej 15 st. C, IMHO może być
> lodówka).
> Teraz dochodzi do fermentacji późnej (dofermentowanie), kiedy to tworzy
> się aromat (bukiet) kiszonki.
To rozumiem

> Niestety, moja kiszonka trafiła do lodówki ze dwa dni za późno :)
Ale tego nie. Dlaczego 2 dni za późno ? Za kwaśna ? Czym się kierujesz ?