Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo

Data: 2014-12-23 21:20:04
Temat: Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .12.2014 o 20:48 czeremcha <1...@g...com> pisze:

> Że tobie nie smakuje...
>
> Czy to takie trudne zauważyć, że różni ludzie mają różne "smaki"? Jeden
> woli to, inny tamto.

Cytuję moje słowa, które wywołały atak:
"Zastanawiam się, jak żółtko na twardo może polepszyć smak majonezu?
Oczywiście każdy ma swoje gusta, ale surowe żółtko jest znacznie
smaczniejsze od tego na twardo!"

_Zaledwie_ zastanawiałem się! Zaznaczyłem też, że każdy ma swoje gusta!
Przedstawiłem swój pogląd - oparty na tym, że cała masa potraw, w których
normalnie stosowane są surowe żółtka - po przekroczeniu temp. ścinania
białka stają się zwyczajnie niesmaczne.
Coś w rodzaju majonezu na żółtku zestalonym jest znany w kuchni (choćby
jako sos tatarski), ale cała masa dodatków odwraca uwagę od posmaku
żółtka. Zresztą w najbardziej klasycznej formie jest ten sos wykonywany na
bazie majonezu z _)_surowych_ żółtke.

Powtarzam - zastanawiałem się, chyliłem czoła przed różnymi gustami - ale
Trefniś do _swojego_ gustu (zgodnego z wielosetletnimi tradycjami
kulinarnymi wielu kuchni!) prawa nie ma, jak widać po dyskusji!

> Daj Tomjasowi zrobić i spróbować - dla niego to może być odkrycie
> kwartału. Ja takiego majonezu nie próbowałam i _z chęcią_ spróbuję, żeby
> mieć własną opinię.

Nawet jajecznicę robię półpłynną - ze względu na znacznie wyższe walory
smakowe półpłynnego żółtka.

> Co nie znaczy wcale, że musi to być opinia wiążąca _dla wszystkich_.

Uważaj - nie wystarczy Twoje "każdy ma swój gust" - możesz być zaatakowana
jak głupi Trefniś, choć twierdził to samo.
Który tylko na chwilę wychynął z getta XL-ki.

--
Trefniś