Re: Odpowiedzialność rodziców za szkody

From: "Orka" <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Odpowiedzialność rodziców za szkody
Date: Thu, 9 Jun 2005 12:46:11 +0200
Sender: o...@p...onet.pl@gk74.internetdsl.tpnet.pl

Użytkownik "Oasy" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d895de$ckl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Na zielonej szkole koleżanka synka rozwaliła mu okulary, niechcący jak to
> zwykle bywa. Nie przyszłoby nam do głowy żeby rozwiązywać problem w sposób
> opisany przez Ciebie.

Ano właśnie, rozmawiałam z przyjaciółką, która przytoczyła identyczny
przykład, i ja jestem pewna, że gdyby to były okulary, to stanęłabym na
głowie, żeby zdobyć pieniądze i odkupić. Ale łańcuszek dla 6latka jest jak
dla mnie fanaberią rodziców.

> Z drugiej strony to nie wiem czy nie zdecydowalibyśmy się pokryć jakiś
> kosztów strat wyrządzonych przez nasze dzieci ...... o ile nie byłoby to
> wymuszane jakimiś chamskimi nagabywaniami, w takim układzie ciężko by było
> cokolwiek z nas wyciągnąć.

No właśnie. Sposób w jaki to zrobiono, pozostawia wiele do życzenia :(
Łańcuszek juz dałam do naprawy, ale cały czas biję się z myślami czy dobrze
robię, czy moje dziecko nie wyrobi sobie o mnie opini słabej i mało
asertywnej osoby, po której wszyscy mogą jeździć jak chcą :( Już nie mówiąc
o tym, że Weronika nie chciała iść dziś do szkoły, bo cała klasa jej nie
lubi...(czuje się upokorzona tym publicznym przepraszaniem, jak sądzę)

Ola