Re: aborcja w przypadku gwałtu

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 17 Jul 2017 02:08:24 -0700 (PDT)
Subject: Re: aborcja w przypadku gwałtu
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 17 lipca 2017 10:57:29 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "Jivanmukta" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zakładając, że istnieje wolna wola- a mam przekonanie, że tak- Karma i
> reinkarnacja może tylko częściowo to tłumaczyć

Oj... rozmawiają tutaj i używają niewłaściwie zdefiniowanych terminów.
Karma wyznacza pewną przestrzeń, warunki w jakich dokonuje się decyzje.
Wolna wola to jest stopień swobody dokonania wyborów i nigdy nie będzie
nieskończenie wolna, ponieważ pole, na jakim dokonuje się swobodne decyzje
zależy od rozmiaru wiedzy o tym polu. Jeżeli grasz w szachy, to możesz wszystko
na szachownicy w ramach możliwych ruchów pionków, ale nie możesz wyjść
pionkami poza szachownicę.