Re: Depresja- kto by pomyslał?

Data: 2017-08-30 00:40:07
Temat: Re: Depresja- kto by pomyslał?
Od: "Chiron" <c...@t...ja>

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:f681e1d4-8c73-4e05-b409-79295412d0e6@googlegrou
ps.com...
> Chironie, depresja to nie angina, więc nie bierze się z zarazków, których
> unicestwienie lekiem załatwia sprawę. Ani też nie szkorbut, który mija po
> końskiej
> dawcę witaminy C. Lekami modna tylko łagodzić objawy - i to tylko
> chwilowo. Wyleczyć depresję można tylko poprzez lijwidację nawarstwionych
> problemów, > które zatruwają psychikę. Tego nie uczyni żadna substancja na
> świecie. Nawet nadmiar złota i pieniędzy może stać się źródłem problemów
> przerastających
> możliwości psychiczne - vide opowieść o królu Midasie, przerysowująca
> [...]

Rzadko stany ciężkiej depresji udaje się zwalczyć samą terapią. Osoba z taką
dolegliwością po prostu jest w stanie odciąć się od swych emocji- i nie ma
podstaw terapii. Wtedy wchodzi psychiatria z psychotropami. Mówi się o
"wyrównaniu" pacjenta. Coś w tym jest. Pacjent zaczyna odczuwać emocje.
Tyle, że działania uboczne mogą być i nieprzewidywalne, i czasem w skutkach
wręcz tragiczne.

No cóż- czasem to nie muszą być psychotropy- bo badania mogą stwierdzić, że
chory ma niski poziom litu. Wyrównywanie litu trwa jednak ok. pół roku
(nawet rok), a pacjent może w tym czasie nie być w stanie samodzielnie
funkcjonowac, ani poddać się terapii. I znów wracamy do psychotropów.

W artykule moim podana jest po prostu alternatywa dla psychotropów. I- wiele
na to wskazuje- niegroźna dla pacjenta. Oczywiście- gdy zaczyna kontaktować
się ze swoimi emocjami- należy odstawić grzybki i rozpocząć terapię.
Podobnie, jak to się robi w przypadku psychotropów.

Sporym problemem w Polsce jest to, że niezbędny w takim działaniu psychiatra
w przytłaczającej większości przypadków- nie zleci dokładnych badań (poziomu
litu, kory mózgu, etc). A psychotropy przepisuje "na oko". Najczęściej też
nie zawraca sobie gitary jakąś psychoterapią. Ani nie kieruje do psychologa.
Owszem, są takie kliniki, gdzie to działa poprawnie, ale koszt pobytu w
takim szpitalu, lub tylko same wizyty- zawężają grupe pacjentów do najlepiej
zarabiających.

--
Chiron