Re: Jaką patelnię lupić?

Date: Tue, 17 Feb 2015 10:58:33 +0100
From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jaką patelnię lupić?
<1ahgu97rn564y$.4yvxlt4jp653.dlg@40tude.net>
<mbtkvk$u8h$1@node2.news.atman.pl>
<12xigjhiow84g$.80jhalae36r.dlg@40tude.net>
<mbtnct$16b$1@node2.news.atman.pl>
<54e262a6$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
<mbto7h$23t$1@node2.news.atman.pl>
<z...@4...net> <mbu1mh$4ba$1@dont-email.me>
<54e2ec1b$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
<mburia$40a$1@node1.news.atman.pl>
<54e2f644$0$1984$65785112@news.neostrada.pl>
<mbutmh$6m3$1@node2.news.atman.pl>
<54e2ffab$0$12181$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>

> To chyba nie był najlepszy pomysł. Sól robi się wilgotna, bowiem jest
> higroskopijna z natury swojej, chłonie wilgoć z powietrza. W lodówce,
> w niskiej temperaturze, chłonie jeszcze mocniej. Oczywiście do granic
> możliwości, które już tam prawdopodobnie osiągnęła. Zaszkodzić jej to
> nie zaszkodziło -- sól, a właściwie sole, bo tam nie tylko chlorek sodu,
> nie znikną przecież ani się nic nie przemienią, nie przestaną być słone.
> Nie ma też obaw, że tam się coś niedobrego wdało -- sól z takich własności
> słynie. Nie trzeba jej wyrzucać na podeptanie przez ludzi. Najlepiej nazad
> [...]

O to, że przestanie być słona się nie obawiam. Nie wiem natomiast, co w
takiej soli morskiej oprócz soli może być. Krótko mówiąc - jaka jest
zawartość soli w soli. Od początku wyglądała mi ona bowiem podejrzanie
(jakieś takie brunatne w niej cząsteczki), zwłaszcza że tak do końca nie
byłam pewna, co to w ogóle jest, bo nie kupowałam tego, a dostałam w
prezencie.
Myślę, że do zamarynowania w niej łososia, to nawet nie ma potrzeby jej
suszenia.

Ewa