Re: Smardze

Data: 2014-05-07 20:53:52
Temat: Re: Smardze
Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
> grzmoty, pioruny. Po obronie -- piękne czerwcowe słoneczko. Świeżo
> namaszczony artysta dyplomowany otwiera podwoje, a tu od progu za
> gardło ściska zapach palonej smoły, jak w piekle. Nad łóżkiem, w
> miejscu gdzie zwykle przy czytaniu opiera się głowa, kawał odwalonego
> tynku i sterczące resztki papy, którą niegdyś izolowano drewniane
> domy. Z chłodnej analizy zdarzenia wynikało, że to pieron strzelił w
> brzozę, a między nią a gwoździem wbitym w ścianę domu rozpięty był
> drut ogrodzenia. Ale pierwsza gorąca myśl była taka: teraz już wiem,

Ciekawa historia, można by dalej pociągnąć i jakiś horror napisać, a
jeszcze lepiej - nakręcić.

> Mniemam, że od Sarepty. Takie miasto. I taka gorczyca. Bo ona bywa
> biała albo czarna. Oraz pośrednia -- sarepska.

A, doczytałam sobie. To rosyjska Sarepta. Nie chodzi o tę biblijną.

> Piwo też tylko z wody, słodu, chmielu i odrobiny drożdży. A tyle tego
> rodzajów robią, że gdybym teraz zaczął każdego po szklaneczce
> próbować, to bym już chyba nigdy nie wytrzeźwiał. Musztardy robią z
> gorczyc różnych, zmielonych drobno, grubo, bądź zgoła wcale. Są
> miodowe, chrzanowe, ziołowe, paprykowe i czort wie jakie jeszcze. Z
> winem białym, albo czerwony, które dopiero w musztardzie może w ocet
> się przemienić. To może by tak kiedy ukręcić musztardę orzechową?

Myślę, że można by zaryzykować. Majonezy ludzie kręcą, to i musztarda
może się udać.

W ramach sygnaturki:

https://www.youtube.com/watch?v=Aaz1c4hZMNg

Ewa