Re: mokry sernik jak

Date: Tue, 23 Apr 2013 00:58:02 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: mokry sernik jak

Użytkownik Ikselka napisał:

> Piekę ten sernik w okraglej tortownicy i lubię jak wierzch jest równiutki,
> bo ladniej wygląda no i można go posmarowac goracym morelowym dżemem, który
> zastygnie i utworzy glazurę. Można i czekoladą polać, co lubią niektórzy.

> Tutaj jest waniliowy budyń - i skrobia ziemniaczana w nim jest. Pełni ona
> rolę utrwalacza sprężystości gdyż pęcznieje od nadmiarowej wilgoci z sera i
> śmietany, nie pozwala sernikowi podpłynąć wodą, co przy dzisiejszej
> jakoscis sera zdarza się nierzadko.

Ech, skrobi bambusowej by dodać! Ta to dopiero trzyma! I dlatego skrobia
ziemniaczana nie nadaje się a trzeba dać budyń (skrobia ziemniaczana,
pszenna i ryżowa razem wymieszane a nie sam krochmal jak w kisielu)!

Sama skrobia ziemniaczana jest za miękka - to w zasadzie etap
przejściowy miedzy dekstryną a skrobią!

--
Darek