Re: ziola i opryski

From: Sabinka <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ziola i opryski
Date: Fri, 13 Jun 2003 17:02:45 +0200

On Fri, 13 Jun 2003 11:40:10 +0200, "Dirko" <d...@w...pl>
wrote:

> Hejka. Na balkonie roślin nie może być aż tak dużo, żeby szkodników nie
>dało się usunąć ręcznie.

Przędziorki??? Ręcznie???

> Raczej niezbyt długo, bo ktoś może wypić. :-(

Ani ja ani moj facet nie pijamy plynow do okien ;))
Balam sie jedynie jakiejs reakcji chemicznej.

> To Talstar działa na przędziorki? ;-)

Pisze na tym "talstar" i pisze "środek przędziorkobójczy", więc mam
nadzieję, że działa.

A wogóle to widziałaś swoje
>przedziorki, jak wygladają? :-)

Jak miniaturowe pajączki, abo co?

> Pryskasz rośliny, czy przeciwko szkodnikom?

Rośliny przeciwko szkodnikom.

>Może lepiej by było, żebyś Sabinko poczytała troszeczkę o zwalczaniu
>przędziorków czy mszyc w googlach, np:
>http://www.ogrodnik.pl/choroby/choroby_03_05.asp

Czytałam to już, jak i parę innych tekstów internetowych, na podstawie
których oceniłam, że to co mi od paru miesięcy zżera roślinki i owija
pajęczynami to właśnie przędziorki, a nie jakiś mój wytwór wyobraźni,
bo jak znajomych pytałam czy się spotkali z takimi malutkimi itd. to
tylko dziwnie patrzyli na mnie.

Co do ziółek, to właśnie chyba po przeczytaniu tego wskazanego przez
Ciebie adresu opracowałam pewną metodę: jeśli roślnika nieduża, to ją
wypłukać i siup do przezroczystego worka po zakupach i zawiązać,
często zraszać - skutkowało. Ale to mi przelazło i na kwiatki, a
przecież nie będę kwiatków w worku trzymać, a i na bazylkę lubię
popatrzeć jak nie ma na sobie worka.

Co do metod biologicznych (inne robale), to nie wiem gdzie by mi coś
takiego dali, no i nie wiem, czy to się na balkon nadaje.
Zwyczajnie poszłam więc do ogrodniczego i mi dali to bo nic innego nie
mieli. Średnio byłam zadowolona, bo to na 5L, ale dla mnie ważne było,
żeby sobie przędziorki poszły albo zreinkarnowały ale nie u mnie ;p

--
Pozdrawiam, Sabina