Re: Żurrrrr

Data: 2009-02-12 13:59:57
Temat: Re: Żurrrrr
Od: "Barto" <b...@w...pl>

wiadomości news:gn13us$a71$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jak zakwasić mąkę na żurek? Wszędzie znajduję przepisy z użyciem gotowego,
> naładowanego konserwantami żurku w proszku.

Na tej stronie
http://pychotka.pl/pychotka/index.php?option=com_con
tent&task=view&id=414&Itemid=122
znalazłem taki przepis:
PRZEPIS NA WŁASNY ŻUR
Na targu kupujemy mąkę żytnią "żurek" / bardzo gruby przemiał /Wsypujemy do
gliniaka i zalewamy trzema objętościami wody, dodajemy lekko zmiażdżony
czosnek i piętkę żytniego chleba. Całość odstawiamy w ciepłe miejsce na parę
dni. Następnie rozlewamy do butelek i do lodówki.

Natomiast tu:
http://home.arcor.de/zjazd05/swietaWielkanocne/Kuchn
ia/index.html#Zur jest
przepis na żur z mąki pszennej, ale myślę, że z powodzeniem można użyć do
tego celu mąki żytniej.
Kwaszenie żuru
Przygotować litr letniej przegotowanej wody, 20 dkg pszennej mąki razowej,
ząbek czosnku, skórkę razowego chleba, trochę cukru i soli. Mąkę wsypać do
kamiennego garnka, zalać wodą, wymieszać, dodać roztarty czosnek, odrobinę
soli i cukru oraz skórkę z razowego chleba. Garnek przykryć płótnem lub
gazą. Gdy ukiśnie ma smak kwaskowaty.

Pozdrawiam. B.