Re: po co recepta?

Data: 2000-07-14 12:09:01
Temat: Re: po co recepta?
Od: "Adam Szczebak" <a...@p...onet.pl>

widze ze z niby prostego tematu wywiazala sie dyskusja - rzeka, ale to w
koncu lista dyskusyjna ;-))

jezeli chodzi o wydawanie lekow bez recepty, to farmaceuta ma prawo do
wydania takowego jezeli zachodzi prawdopodobienstwo utraty zycia lub zdrowia
pacjenta, czyli przy wspomnianych lekach p/padaczce to nie byla zadna laska
p. magister.

ktos jeszcze postulowal zniesienie recept wogole, jako ograniczenie
nadmiernej biurokracji. to teraz niech wypowiedza sie farmaceuci, ile razy
dziennie slysza w aptece tekst: "co?? lorafen na recepte??? pani chyba
zartuje, przeciez to tylko 'na spanie', a i tak jest slaby, dwie tabletki
musze wziasc!!"
niestety - fakt jest faktem - chyba polowa polakow jest uzalezniona od
roznego rodzaju lekow, nawet od Rhinazinu (sam bylem kiedys uzalezniony od
xylometazolinu).
recepty sa miedzy innymi po to, zeby nie popadac w lekomanie, a nie po to,
zeby utrudniac zycie pacjentom.

adam

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl