Re: Smardze

Data: 2014-05-26 11:42:40
Temat: Re: Smardze
Od: FEniks <x...@p...fm>

> W końcu i ja dokonałem otwarcia. Nie był to akt wyjątkowej odwagi --
> po prostu słoik cały czas jeździł ze mną w bagażniku samochodu, a
> dzisiaj sobie o nim przypomniałem. Dziabnąłem. Spodziewałem się
> większej intensywności. Świeże zielone owoce kaparów mają bardzo
> intensywny zapach. Zbyt intensywny nawet. I nie do końca miły. Tym w
> słoiku już to przeszło. Mają smaczek, a nie smak. Zjeść się da, ale
> jednak wolę pąki.

A ja coraz bardziej je lubię, nawet dokupiłam jeden słoiczek. Świetne
nawet do zakąszanie kanapek i dodawania im tym samym odrobiny ostrości.

> [...]
> Jak już wyzłocony zawilec nabierze kształtu i sztywności, należy mu
> się podduszenie, by aromaty z wętrza dosięgły całości. Ja dusiłem w
> sosie paprykowo-ananasowym. Paprykę posiekać należy w długie cienkie
> paski i dorzucić na patelnię. Papryka czerwona, zwykła białobrzeska.
> Duża raczej. Gdybym miał, to bym dodał też trochę jalapenos lub czegoś
> ostrego. Najpierw dusić paprykę samą, aby nieco zmiękła, a jej
> czerwoność przeszła do patelnianych tłustości. Wtedy można zacząć
> zalewać sokiem ananasowym z dodaną mąką, ale powoli. Gdzieś tak łyżka

Ależ namieszane smaków różnych - i kwaśne, i ostre, i słodkie! Dziękuję
natomiast za inspirację obiadową, na pewno częściowo skorzystam, bo
ostatnio tracę wenę.

> Właściwie to ten nieśplik był tam lepszy od kaparów.

U nas wciąż nie ma. Może to tylko regionalna dostawa.

Ewa