Re: osiedlowe dzieciaki

From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: osiedlowe dzieciaki
Date: Thu, 28 Jul 2005 06:55:00 -0500
Sender: i...@p...onet.pl@adsl-68-253-176-100.dsl.emhril.ameritech.net

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message
news:dcafgo$pei$1@inews.gazeta.pl...
> "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał
>
> Nixe:
> [...]
>
> A szkoda, bo poprzez analogię łatwo wykazać, że niekoniecznie musisz mieć
> rację określając te dzieci mianem niedobrych.

moze i niekoniecznie, mi sie akurat takie sformulowanie nasunelo po
przeczytaniu
postu.

> Ale mama opisuje sytuację wyłącznie ze swojego punktu widzenia.
> Ja staram się zrozumieć stanowisko dzieci.

ja tez.

> Może po prostu czują "presję" wynikającą z obecności rodzica. Podobnie
> jest w przedszkolu - jeśli obok jest wychowawczyni, to dzieci bawią się
> wspólnie bez większych konfliktów. Gdy są same, to tworzą się poszczególne
> grupki i paczki i dopóki pozostałe dzieci nie są szykanowane, gnębione,
> wyśmiewane itp. to naprawdę nie ma w tym niczego niewłaściwego.

otoz to. jak sama wpomnialas o mobbingu, dokladnie to samo dzieje
sie i w pracy, kiedy np nowy pracownik jest niezaakceptowany przez
stara paczke. w obecnosci szefa potrafia pracowac razem, kiedy szef znika,
romzowy cichna, kiedy wchodzi osoba wykluczana z paczki.
a wlasnie o takiej sytuacji ja bym uzyla slowo "gnebic", jest to gnebienie
emocjonalne. takie ciche dni. niby grzecznie, niby nic, a jednak boli.
i jak widac to dziecko boli.

> Jak najbardziej, ale nie dlatego, że są to dzieci niemiłe czy niedobre,
> lecz dlatego, że usilnie starając się o ich akceptację, dziewczynka traci
> swoją godność.

bo wlasnie sa niedobre i niemile.

> Dlaczego akurat o pracy? Mobbing pojawić może się wszędzie.

osobiscie uzylabym tego z kontekscie pracy.

> Akurat tego określenia nie znam.

ok. to juz znasz :)

.asp

> Nie ukrywam, że nie mam czasu w chwili obecnej wgłębiać w ten tekst, a
> więc się teraz nie odniosę.
> Ja w zachowaniu tych dzieci nie widzę w żaden sposób odzwierciedlenia
> złego charakteru.
> Czy siebie i swoją paczkę przyjaciół (np. z pracy) nazwałabyś złymi
> ludźmi, gdybyście nie mieli ochoty zapraszać na imprezy znajomej, którą na
> co dzień traktujecie normalnie, ale generalnie z różnych powodów nie
> pasuje ona do Waszego towarzystwa?

co innego jest zapraszac na imprezy, a co innego wspodzialac jesli sie
jest w grupie. podajac przyklad z pracy, co innnego jest wykluczyc
pracownika w grupy a co innnego zapraszanie go na imprezy po pracy.
te dzieci na podworku jest jak praca, nie musza sie widziec poza
podwrorkiem,i
bawic w swoich domach.

> Powiedziały, że jej nie lubią. Nieznajomość języka była być może tylko
> dyplomatyczną wymówką.

powiedzialy ze jej nie lubia na jakiej postawie, jesli nie umiala nawet sie
dogadac z nimi. z wygladu? wlasnie z barku dobrej woli, i celowego
znalezienia sobie slabszego kolegi.

> Ponawiam pytanie - czy brak sympatii do kogoś świadczy o złym charakterze?

w tym przypadku tak. ogolnie, nie zawsze.

> Czy swoją córkę wychowujesz w przeświadczeniu, że jeśli ktoś nie chce się
> z nią bawić/rozmawiać/przebywać, to jest wredotą?

jesli zachodzi taka sytuacja jak opisuje autorka postu, to tak.
bullying wynika z "wredoty".

> A Twoja jest inna?

no chyba o niej dyskutujemy :)

> Wg Ciebie hermetyczne paczki przyjaciół tworzą ludzie o złych
> charakterach?

w _tym_ przypadku tak.

iwon(k)a