Re: Kiełbasa własnego wyrobu

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Thu, 6 Jun 2013 11:29:35 -0700 (PDT)
Subject: Re: Kiełbasa własnego wyrobu
From: Stachu Chebel <s...@g...com>

On 5 Cze, 17:13, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Nieee, to chyba jakiś błąd, przecież to będzie pieczona kiełbasa! Poza tym
> po 4 godzinach w 90 stopniach to suchy wiór byłby...

> Ilości dokładnych ani proporcji Ci nie podam, bo wg przepisu robiłam tylko
> pierwszy raz, a teraz już zawsze robię "na oko". I to najprościej jak
> można. Czyli najpierw mięso rozdrabniam wg gatunku:
> schab w kostkę 3cmx3cm, karczek - połowa na sitku 10mm, połowa karczku na
> szarpaku, wołowina i "tłuste" na drobnym "kotletowym" jak na mielone,
> przyprawiam (mieszanka peklująca lub sama sól w ilości 18 g na 1 kg masy
> [...]

To jeszcze ja do tego dowalę swoje "3 grosze". Młody baranek.
Absolutnie stary cap nie wchodzi w rachubę. Odradzam zakup w
jakimkolwiek sklepie!! To trzeba zamówić u chłopa na wsi, wybrać to co
nas interesuje, kazać chłopu zamordować i baraninkę dodać do tej masy
mięsnej. Co się zaś tyczy przypraw, kiedyś zrobiłem eksperyment -
dodałem oregano. Efekt - SUPER!! Aha!! No i wiadomo, ładujemy to
wszystko w naturalną kichę, a nie w jakieś tam pierdulamenty rodem z
Zakładów Ciężkiej Syntezy Chemicznej.